utenis 11

Wednesday, February 20, 2019

Mūsų sveikata

Kai galvos skausmas tampa kasdieniu palydovu: kalta migrena ar gyvenimo būdas?

Duriantis, maudžiantis, geliantis, o gal pulsuojantis – ar žinote, kas slepiasi už skirtingų galvos skausmo tipų? Ką daryti, kai vis pasikartojančiam galvos skausmui malšinti nuskausminamieji geriami saujomis, bet vis tiek nepadeda? „Gintarinės vaistinės“ vaistininkės Editos Stankevičiūtės teigimu, svarbiausia į galvos skausmą nenumoti ranka, malšinant jį vien nuskausminamaisiais, o ieškoti skausmo priežasčių.

Migrena – priepuolinis, įtampa – laipsniškas skausmas
„Galvos skausmas gali tapti bet kurios ligos palydovu ar išsivystyti be jokios priežasties. Tačiau dažniausiai galvos skausmas jaučiamas karščiuojant, pervargus, dėl įtampos ar streso, per menstruacijas, pasikeitus oro temperatūrai ar miego režimui, vartojant per daug šokolado, kavos ar fermentinio sūrio, pakvėpavus tvankiu oru ar dūmais, padauginus alkoholio. Taip pat galvos skausmas gali būti ir ryškus meningito ar insulto simptomas“, – aiškina vaistininkė.
Jos teigimu, dažniausiai galvos skausmo priežastį ir gydymo būdus nesunku nustatyti pagal skausmo tipą.
„Migrenos sukeltas galvos skausmas dažniausiai būna priepuolinis – tai varginantys, vis pasikartojantys galvos skausmai, kuriuos gali sukelti įvairios priežastys, pavyzdžiui, alergija, stresas ar nuovargis. Esant migrenai, skausmas būna vienpusis, pulsuojantis, vidutinio arba didelio stiprumo, skausmą gali lydėti pykinimas arba vėmimas, taip pat šis skausmas yra linkęs didėti kasdienės fizinės veiklos metu. Dažniausiai jis tęsiasi nuo 4 valalndų iki 3 dienų“, – sako E. Stankevičiūtė ir priduria, kad įprastinis migrenos dažnis yra 1–2 priepuoliai per mėnesį.
Pasak vaistininkės, įtampos sukeltas galvos skausmas gali trukti nuo 30 min. iki 7 dienų.
„Tai abipusis, spaudžiantis, veržiantis silpnas arba vidutinis galvos skausmas. Užsiimant kasdiene fizine veikla, jis nedidėja, taip pat nėra pykinimo ar vėmimo simptomų“, – tęsia vaistininkė.

Read more: Kai galvos skausmas tampa kasdieniu palydovu: kalta migrena ar gyvenimo būdas?

Apie tai, ką pravartu žinoti


•Iššokę kauliukai kojose, šalia didžiojo piršto, dažniausiai perspėja apie skoliozę – stuburo išlinkimą į šoną. Kadangi stuburas ganėtinai toli nuo pėdų, todėl, pamatę išsišokusius kauliukus, niekas to nesieja su stuburo problemomis.
•Liežuvio apnašos irgi informuoja apie žmogaus sveikatą. Sveiko žmogaus liežuvis yra lygus, rožinės spalvos. Tos apnašos yra bekvapės, jos matomos ryte po miego, jas nesunku pašalinti įprastinėmis higienos priemonėmis.
•Susirgus peršalimo ligomis ar gripu, organizme trūkstant skysčių, liežuvį padengia storas balsvų apnašų sluoksnis.
•Gelsvos liežuvio apnašos perspėja apie skrandžio ir žarnyno, kepenų ir tulžies pūslės sutrikimus. Melsvos apnašos rodo inkstų sutrikimus, violetinės – širdies ir plaučių ligas.
•Ryškiai raudona liežuvio spalva perspėja apie kraujo ligas ir širdies bei kraujotakos sistemos patologiją.
•Nuo kūno sklindantis kvapas perspėja apie gresiančias arba jau esamas ligas, nes kai kurios ligos skleidžia tik joms būdingą kvapą.
•Jei prakaitas įgauna acetono kvapą, tai gali būti perspėjimas, kad sutriko endokrininės sistemos veikla arba galbūt susirgote cukriniu diabetu. Taip pat gali būti, kad sutriko virškinamojo trakto ar kepenų bei inkstų veikla.
•Jei atsiradus acetono kvapui krinta svoris, žmogus tampa dirglesnis, jį kamuoja nemiga, tai perspėjimas, jog sutriko skydliaukės veikla.
•Kartais nuo žmogaus prakaito sklinda acto kvapas. Vadinasi, galima įtarti, kad sutriko endokrininės sistemos veikla, organizme trūksta B grupės vitaminų ir vitamino D, sergama mastopatija, uždegiminėmis plaučių ligomis.

Kaip maitintis, kad pratęstume savo sąnarių galiojimo laiką?

Norėdami ilgus metus judėti nevaržomai, turime pasirūpinti sąnarių sveikata. Jų galiojimo laikas yra ribotas ir priklauso nuo mūsų gyvenimo būdo ir įpročių. Kokią įtaką sąnarių sveikatai turi kasdienė mityba bei kokias medžiagas vartoti, jei ima kamuoti lėtinės sąnarių ligos, atskleidžia medicinos mokslų daktarė, gydytoja dietologė Edita Gavelienė ir natūropatinės mitybos specialistas (JAV) dr. Axe.
„Sąnariai nėra tas organas, kuris turėtų savo top produktą. Daugelis klaidingai mano, kad reikėtų valgyti daugiau šaltienos ar želės – produktų, kurie savo konsistencija būtų panašūs į atitinkamo organo konsistenciją. Visgi pagrįstų mokslinių įrodymų apie šių maisto produktų įtaką sąnariams nėra“, – mitus sklaido dietologė.
Tiek sąnarių ilgaamžiškumą, tiek bendrą organizmo būklę lemia visavertė, sveika mityba. „Konsultuodama pacientą, turintį lėtinių sąnarių nusiskundimų, visuomet jo pasiklausiu, ar jis laikosi bendrų maitinimosi taisyklių – valgo laiku, tinkamomis porcijomis bei kuo įvairesnį maistą“, – pasakoja E. Gavelienė.
Dietologės pastebėjimu, dažno lietuvio racione vis dar vyrauja kaloringi, daugiau riebūs, cukraus prisotinti produktai, kurie yra mažiau turtingi vitaminų ir mineralinių medžiagų, todėl nėra palankūs sveikatai.
„Vienareikšmiškai aišku, kad mitybos nepakankamumas, t. y. nevisavertis racionas, žaloja sąnarius. Kitaip tariant, jeigu racione trūksta ar apskritai trūksta maistinių medžiagų, žmogus yra nepakankamos (ar, priešingai, perteklinės) kūno masės, tai nėra sveika sąnariams“, – įsitikinusi gydytoja dietologė.

Read more: Kaip maitintis, kad pratęstume savo sąnarių galiojimo laiką?

Lyg lenta per galvą

Kažkur aptikau praktikuojančio gydytojo užrašus. Man patiko, kaip žmogus mąsto. Toks geras ir įtaigus stilius. Perskaičiau ir pasijutau lyg gavęs lenta per galvą. Supratau, kad tokie chirurgo užrašai gali duoti daugiau negu paskaitų ciklas arba patys griežčiausi draudimai. Beje, visiškai pritariu R. Valatkos mintimis, kad uždraudus alkoholio reklamą žmonės nenustojo gerti. Juk sovietmečiu nebuvo jokios reklamos, o tautiečiai gėrė, kol „išjodavo ant baltų arklių“ į psichiatrines ligonines arba iš gyvenimo.
Pasiskambinau autoriui prašydamas leisti cituoti jo užrašus „Utenyje“. Mielai leido. Pavardės nenorėjo skelbti: rašykite paprastai – ciniškas chirurgas. Manau, kad uteniškiams šios mintys padės, o gal bent vieną piktnaudžiaujantį alkoholiu ir išgelbės. Jeigu laiku susimąstys ir padarys išvadas. Šį kartą apie ūminį kasos uždegimą, nuo kurio miršta daugiau nei pusė susirgusiųjų. Alkoholis, riebus maistas – ir paskmės aiškios.
Vytautas Kazela

Read more: Lyg lenta per galvą

Specialistai: dovanų gautus maisto papildus reikia vartoti atsakingai

Nors daugelis žino, kad naudingų medžiagų organizmui galima gauti vartojant tam tikrus maisto produktus, suderintą maistą, tačiau dažniausiai tik sulaukus negalavimų susirūpinama mityba. Praūžus gražiausioms metų šventėms sveikatos priežiūros specialistai ragina sveikata rūpintis ištisus metus. Vaistininkės Rasos Proscevičienės teigimu, prieš pradedant vartoti maisto papildus ar vitaminus, gautus kaip dovanas per šventes, visų pirma reikėtų įvertinti bendrą organizmo būklę.

„Neretai žmonės vartoja ne tik vitaminų kompleksus, bet ir papildomai atskirus vitaminus, todėl kai kurios sudėtinės medžiagos gali dubliuotis, viršyti rekomenduojamą paros normą. Jeigu laikomasi subalansuotos, įvairios mitybos, galbūt žmogui papildomų medžiagų net nereikia, todėl labai svarbu, kad žmonės neužsiimtų savigyda, o pasitartų su specialistais ar atliktų tyrimus, kurie parodytų, kokių medžiagų trūksta organizme“, – pažymėjo „Gintarinės vaistinės“ vaistininkė R. Proscevičienė.
Jos teigimu, labai svarbu atkreipti dėmesį, ar į žmogaus mitybos racioną įeina tokios pagrindinės maisto medžiagos kaip mėsa, kiaušiniai, pieno produktai, žaliosios daržovės, ankštinės daržovės.
Šiuose maisto produktuose gausu pagrindinių maisto papildų ir vitaminų, reikalingų žmogaus organizmui žiemą, – vitamino D, vitamino C, B grupės vitaminų – ir mineralų: magnio, geležies ir kalcio.
„Šaltuoju metų sezonu reikėtų stengtis su maistu gauti vitamino D. Jis ypač stiprina imuninę sistemą, didina darbingumą ir energingumą, mažina nuovargį, gerina kalcio pasisavinimą, todėl gerina kaulų ir nugaros būklę. Žemas vitamino D kiekis kraujyje taip pat siejamas su depresija, todėl vitaminas D gerina žmonių, ypač vyresnių, nuotaiką, sušvelnina depresiją. Kompensuoti vitamino D trūkumą galima valgant riebią žuvį, pavyzdžiui, skumbrę ar lašišą, pieno produktus, jogurtus ir geriant apelsinų sultis“, – mintimis dalijasi vaistininkė.
Kita svarbi medžiaga, kurią turėtume stengtis gauti su maistu, pasak „Gintarinės vaistinės“ vaistininkės, – vitaminas C.

Read more: Specialistai: dovanų gautus maisto papildus reikia vartoti atsakingai

Vieta Jūsų reklamai

Decrease font size Default font size Increase font size

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

next
prev

Renginiai

next
prev

Dienos anekdotas

Kalbasi du draugai: „Tavo žmona kitą savaitę švęs gimtadienį, taip? Ar jau pasakė, ko norėtų dovanų?“ – „Žinoma. Pageidauja arba perlų vėrinio, arba automobilio.“ – „Ir ką tu jai dovanosi?“ – „Savaime suprantama, kad perlų vėrinį. Negi tu esi matęs dirbtinių automobilių?“
*
Eina du suvalkiečiai. Mato, benamis prašo paramos. Jie susiginčija, kuris mažiau duos.
Pirmasis prieina, įmeta 1 ct ir žiūri, ką darys kitas. O kitas sako:  „Čia už abu.“
*
Restorano lankytojas padavėjui:
– Jūsų kepsnys atsiduoda degtine!
Padavėjas pasitraukia kelis žingsnius atgal ir klausia:
– Ar vis dar atsiduoda?

BUTŲ REMONTAS: tapetavimas, dažymas ir kiti darbai.  Laiptinių remontas, santechnika. Krosnių remontas. Kaminų valymas, remontas. Vonių atnaujinimas.
    Tel. (8-605) 02472.

 

Savo namuose prižiūrėčiau neįgalų žmogų. Didelė patirtis. Tel. 8672 18418

 

Pigiai IŠNUOMOJAMOS komercinės patalpos miesto centre, 1 a. Tinka parduotuvei, biurui, paslaugoms teikti.
    Tel. (8-614) 64501.

 

Šildomų grindų, katilinių montavimas.
Šilumos siurbliai
oras-vanduo, katilai.
Pristatome ir kokybiškai montuojame.
Tel. 8 603 18700.

 

 PARDUODAMAS nedidelis medinis namas miško apsuptyje, netoli Utenos. Yra elektra, tvenkinys, 23 arai kitos paskirties žemės. Tel. 612 46340

 

PARDUODAME auginti dvi telyčaites 3 savaičių ir vieną 2 mėn. Tel. 8 686 61521

 


 

 

Kalendorius

loader

Statistika

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas