utenis 11

Tuesday, April 24, 2018

 

Menopauzė – kiekvienos moters patiriamas natūralus gyvenimo etapas, apie kurį neretai sklando daugybė mitų, tad natūralu, kad moterys nerimauja. Tačiau „Eurovaistinės“ vaistininkė Elvyra Ramaškienė sako, kad menopauzė nėra liga, ir pataria, kaip šiuo ypatingu gyvenimo laikotarpiu palengvinti užklupusius simptomus ir neišsibalansuoti iš įprasto gyvenimo ritmo.

Sakoma, kad kai kurioms moterims per ankstyva menopauzė gali signalizuoti apie tam tikrus sveikatos sutrikimus, tačiau farmacininkė patikina, kad tai yra tik mitas, o kiekvienai moteriai ji prasideda individualiai.
Pasak E. Ramaškienės, per ankstyvos menopauzės nėra, yra tik prieš menopauzę esantis laikotarpis, vadinamas perimenopauze, kuris prasideda apie 47-uosius gyvenimo metus ir trunka apie 4–5 metus. Šiuo laikotarpiu pasireiškia įvairūs simptomai, būdingi ir menopauzei.
„Kada prasidės menopauzė, priklauso ne nuo ligų, o nuo to, kada prasidėjo pirmosios mėnesinės, nuo amžiaus, kada moteris pagimdė pirmąjį vaiką, nuo mėnesinių ciklo trukmės, kūno svorio, moters žalingų įpročių“, – teigia farmacijos specialistė.

Rūpintis savimi
Farmacininkė pastebi, kad į vaistinę užsukusios klientės dažniausiai teiraujasi, kaip menopauzės metu neišsibalansuoti iš įprasto gyvenimo režimo. Jas labiausiai vargina staiga užeinančios karščio bangos, naktinis prakaitavimas, nuotaikų kaita, mėnesinių ciklo nereguliarumas, makšties išsausėjimas, svorio didėjimas, plaukų slinkimas, odos suglebimas ar net išsivysčiusi osteoporozė. Tačiau, anot specialistės, yra būdų, kaip palengvinti šiuos simptomus.
„Rekomenduočiau vartoti įvairius maisto papildus, turinčius savo sudėtyje sojos izoflavonų, blakėžudžių ekstrakto, vitaminų ir mikroelementų, subalansuotų pagal moters amžių. Taip pat galima vartoti homeopatinius ir augalinės kilmės vaistinius preparatus, skirtus būtent menopauzės simptomams lengvinti“, – pataria E. Ramaškienė.
Visai nieko nekeisti, prasidėjus šiam naujam gyvenimo etapui, turbūt retai moteriai pavyktų, tačiau esminis pokytis turėtų būti tiesiog dar didesnis rūpestis savimi. Pasak E. Ramaškienės, moterims būtina pradėti sportuoti ar mankštintis, taip pat reikėtų subalansuoti mitybą, kuri pagerins medžiagų apykaitą. Jeigu šios priemonės nepadės, būtina kreiptis į gydytoją, kuris paskirs pakaitinę hormonų terapiją.

Mitybos pagrindas – liesas maistas ir daržovės
Vaistininkė pabrėžia, kad prasidėjus menopauzei moterims derėtų maitintis liesesniais produktais, vengti sočiųjų riebalų, vartoti daugiau produktų, turinčių kalcio ir magnio, daugiau daržovių ir vaisių, atsisakyti alkoholio ir aštraus maisto.
„Kaip kalcio šaltinį rekomenduojama rinktis liesą jogurtą, kaimišką sūrį, žaliąsias lapines daržoves, pupas ir apelsinų sultis. Magnio šaltiniai yra špinatai, vasarinis moliūgas, lapinės daržovės, moliūgų sėklos, brokoliai ir otas. Labai svarbu su maistu gauti ir vitamino E, kadangi jis padeda sumažinti karščio bangų intensyvumą. Vitamino E šaltiniai yra saulėgrąžų sėklos, migdolai, alyvuogės ir papaja“, – vardija „Eurovaistinės“ atstovė.
Pasak jos, mitybos balansui išlaikyti svarbūs ir sojų izoflavonai, kurie mažina naktinį prakaitavimą ir cholesterolio kiekį kraujyje. „Šių natūralių estrogenų yra sojos produktuose – tofu, sojos piene, sojos pupelėse. Tačiau moterims, kurios yra linkusios į onkologinius susirgimus, būtina pasikonsultuoti su gydytoju dėl sojos izoflavonų vartojimo“, – perspėja E. Ramaškienė.
Norint sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką, rekomenduojama vartoti daugiau skaidulinio maisto, turinčio omega rūgščių. Daug skaidulų yra nesmulkintuose grūduose, avižose, pupose, vaisiuose bei daržovėse. Omega rūgščių šaltiniai – riebios žuvys, sėmenys, lazdyno riešutai ir moliūgų sėklos.

Vieta Jūsų reklamai

Decrease font size Default font size Increase font size

kasyba1

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

next
prev

Renginiai

next
prev

Dienos anekdotas

„O, kaip seniai tave mačiau! Ką dabar dirbi?“ – „Prekiauju baldais.“ – „Ir kaip sekasi?“ – „Puikiai! Namuose liko tik šiukšlių dėžė.“

Stovi du psichologai stotelėje. Vienas sako: „Labai ilgai autobusas neatvažiuoja.“ Kitas: „Nori apie tai pasikalbėti?“

Taupumo sumetimais suvalkietis studentas į povestuvinę kelionę iškeliavo vienas, be žmonos.

„Sakykit, kur jūs laikote savo santaupas?“ – „Mintyse...“

Tėvas klausia: „Petriuk, kaip tau sekėsi mokykloje?“
Petriukas: „Su dvejetukininko tėvu nekalbu!“

 

Šildomų grindų, katilinių montavimas.
Šilumos siurbliai
oras-vanduo, katilai.
Pristatome ir kokybiškai montuojame.
Tel. 8 603 18700.

 

nuotr1nuotr2PARDUODU Pakalnių gyvenvietėje nebaigtą įrengti Alytaus tipo namą, rūsys po visu namu, yra ūkio pastatai, 3765 kv. m namų valdos žemės sklypas.
Nebaigtą įrengti požeminį trijų kamerų cechą su 0,0721 ha žemės sklypu.
Žemės ūkio paskirties 2,17 ha žemės sklypą su 0,08 ha vandens telkiniu. Ideali vieta motininių sraigių verslui, galima auginti „chitake“ grybus. Yra projektas ir visi leidimai. Galima pirkti atskirai.
    Tel. +370 680 12762.

 

IŠNUOMOJU žemę su didele kūdra (yra galimybė nusipirkti). Tinka poilsiui ir žuvininkystės verslui. Apie 1 ha žemės galima dirbti. Šalia yra Lukno ežeras.  Tel. (8-686) 77639, el. p. rimantasemilija@gmail.com

Kalendorius

loader

Varduvininkai

Cecilija, Steigintas, Dargintė
next
prev

Statistika

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas