utenis 11

Tuesday, January 22, 2019

Atšilus orams, dažnas pradeda labiau rūpintis kūno linijomis, aktyviau judėti, lepinti žiemos išsausintą odą, bet retai pagalvoja, kad kasdienės priežiūros reikalauja ir akys. Mūsų akis visais metų laikais, o ypač pavasarį, veikia įvairūs dirgikliai: ryški pavasarinė saulė, sausas oras ar užteršta aplinka. Dėl šių dirgiklių jaučiame akių nuovargį, jos ašaroja, sausėja, atsiranda uždegiminių susirgimų. „Eurovaistinės“ farmacininkė Elvyra Ramaškienė teigia, kad tinkama priežiūra padeda šių problemų išvengti.
Pasirodžius pirmiesiems saulės spinduliams, pasak E. Ramaškienės, būtina nešioti tamsius akinius, apsaugančius akis nuo UV spindulių, kitaip jos ims perštėti, ašaroti ar rausti. Jei jaučiate, kad akys bijo šviesos ar matote patinusius vokus, tai – ženklas, kad vystosi uždegimas, kuris gali peraugti ir į ragenos nudegimus.
„Tamsiuoju metų laiku akys atpranta nuo šviesos ir prasidėjus pavasariui ne iš karto prisitaiko prie naujų sąlygų. Kadangi saulė padidina akių jautrumą, šiuo metų laiku derėtų ir atidžiai rinktis akių kosmetiką, kuri nesukeltų alergijų“, – paaiškina farmacininkė.
Dar viena svarbi taisyklė – kasdieninis akių drėkinimas. Akių sausėjimą, pasak vaistininkės, gali lemti labai daug priežasčių. „Tam įtakos turi vyresnis amžius, menopauzė, rūkymas, kai kurių medikamentų, tokių kaip kontraceptikai, vartojimas, antihistamininiai preparatai, vaistai nuo slogos ar kosulio, tad rekomenduočiau kasdien akis drėkinti dirbtinėmis ašaromis“, – pataria E. Ramaškienė.

Įtaką daro ir maistas
Be apsaugos nuo saulės priemonių ir drėkinimo, pavasarį naudinga vartoti ir regėjimą gerinančius preparatus: vitaminus, maisto papildus su natūraliu mėlynių ekstraktu ir žuvų taukus.
„Vitaminas E ir vitaminas C yra būtini akies gleivių gamybai, palaiko akies drėgmę, lėtina senėjimą. Vitaminas A padeda akies tinklainei skirti šviesą, tamsą ir spalvas. Vitaminas D gerina natūralų regėjimo aštrumą bei stiprumą. Per didelis akių jautrumas šviesai gali reikšti vitamino B2 trūkumą. Šis vitaminas reikalingas akių junginei. Omega-3 riebalų rūgštys stabdo akių sausėjimą, reguliuoja akispūdį, neleidžia atsirasti opoms ragenoje“, – vardija E. Ramaškienė.
Pasak specialistės, reikalingų vitaminų ar mikroelementų galima gauti valgant vaisius ir daržoves, kuriuose yra daug vitaminų A ir E. Tai gali būti morkos, apelsinai, pomidorai, bulvės ar obuoliai.
„Pavyzdžiui, mėlynių uogos ir jose esantys aktyvūs komponentai sustiprina tinklainės kapiliarus, saugo akis nuo žalingo aplinkos poveikio, padeda palaikyti tinklainės ir regos nervo mitybą. Karotinoidai ir liuteinas, medžiagos, kurių gausu geltonos, raudonos ir oranžinės spalvos vaisiuose ir daržovėse, kiaušinio trynyje, žaliose lapinėse daržovėse, grūduose, pristabdo kataraktos, senatvinio aklumo, glaukomos progresavimą“, – tikina farmacijos specialistė.

Didžiausias priešas –
prietaisų ekranai
Šiandien bene pats didžiausias akių priešas yra mobilieji telefonai ir kompiuterių ekranai, į kuriuos mūsų akys būna nukreiptos didžiąją dienos dalį. Jei visą dieną dirbate kompiuteriu, itin svarbu stebėti laiką ir nuolat duoti akims pailsėti darant pertraukėles. E. Ramaškienė rekomenduoja išlaikyti bent 70 cm atstumą nuo monitoriaus ir daryti pertraukėles kas 45–60 minučių.
„Kompiuteriu saugu dirbti ne ilgiau kaip tris valandas per dieną. Taip pat monitoriaus nereikėtų statyti priešais langą – papildomi šviesos atspindžiai dar labiau dirgina akis“, – sako „Eurovaistinės“ atstovė.
Pertraukėlių metu pamankštinkite akis, pažvelgdami aukštyn, žemyn, į šalis ir į tolį. Pasirūpinkite ir geru apšvietimu.Geriausia, kad lempa būtų kairėje pusėje.
„Leidžiant laiką prie telefono, galioja tos pačios taisyklės, tačiau telefone šriftas dar smulkesnis ir kur kas labiau kenkia regėjimui, todėl kuo mažiau laiko praleisime prie jo, tuo akys bus sveikesnės. Nuo ilgo žiūrėjimo iš arti vystosi trumparegystė“, – perspėja farmacijos specialistė.
Parengė Asta Valatkevičienė

Vieta Jūsų reklamai

Decrease font size Default font size Increase font size

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

next
prev

Renginiai

next
prev

Dienos anekdotas

Stomatologo kabinete: „Taiiip, viskas. Dabar prašyčiau porą valandų nevalgyti.“ „Ką jūs, gydytojau… Va, atsiskaitom ir aš kokį pusmetį badausiu…“
*
Pardavėjas klientui: „Šį paltą jūs galėsite nešioti bet kokiu metų laiku.“ – „Ir esant šiltam orui?“ – klausia pirkėjas.  – „Savaime suprantama. Per vasaros karščius nešiokite jį persimetęs per ranką.“
*
Tėvas pamokslauja sūnui: „Sūnau, ar žinai, kad, būdamas tavo metų, Vinstonas Čerčilis kiekvieną rytą keldavosi penktą valandą ir darydavo mankštą?“ – „Tėti, ar žinojai, kad sulaukęs tavo metų Vinstonas Čerčilis jau buvo Britanijos ministras pirmininkas?“ – atkirto sūnus.

BUTŲ REMONTAS: tapetavimas, dažymas ir kiti darbai.  Laiptinių remontas, santechnika. Krosnių remontas. Kaminų valymas, remontas. Vonių atnaujinimas.
    Tel. (8-605) 02472.

 

Savo namuose prižiūrėčiau neįgalų žmogų. Didelė patirtis. Tel. 8672 18418

 

Pigiai IŠNUOMOJAMOS komercinės patalpos miesto centre, 1 a. Tinka parduotuvei, biurui, paslaugoms teikti.
    Tel. (8-614) 64501.

 

Šildomų grindų, katilinių montavimas.
Šilumos siurbliai
oras-vanduo, katilai.
Pristatome ir kokybiškai montuojame.
Tel. 8 603 18700.

 

 PARDUODAMAS nedidelis medinis namas miško apsuptyje, netoli Utenos. Yra elektra, tvenkinys, 23 arai kitos paskirties žemės. Tel. 612 46340

 

PARDUODAME auginti dvi telyčaites 3 savaičių ir vieną 2 mėn. Tel. 8 686 61521

 


 

 

Kalendorius

loader

Statistika

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas