utenis 11

Monday, June 17, 2019

Mūsų sveikata

Kaip maitintis, kad pratęstume savo sąnarių galiojimo laiką?

Norėdami ilgus metus judėti nevaržomai, turime pasirūpinti sąnarių sveikata. Jų galiojimo laikas yra ribotas ir priklauso nuo mūsų gyvenimo būdo ir įpročių. Kokią įtaką sąnarių sveikatai turi kasdienė mityba bei kokias medžiagas vartoti, jei ima kamuoti lėtinės sąnarių ligos, atskleidžia medicinos mokslų daktarė, gydytoja dietologė Edita Gavelienė ir natūropatinės mitybos specialistas (JAV) dr. Axe.
„Sąnariai nėra tas organas, kuris turėtų savo top produktą. Daugelis klaidingai mano, kad reikėtų valgyti daugiau šaltienos ar želės – produktų, kurie savo konsistencija būtų panašūs į atitinkamo organo konsistenciją. Visgi pagrįstų mokslinių įrodymų apie šių maisto produktų įtaką sąnariams nėra“, – mitus sklaido dietologė.
Tiek sąnarių ilgaamžiškumą, tiek bendrą organizmo būklę lemia visavertė, sveika mityba. „Konsultuodama pacientą, turintį lėtinių sąnarių nusiskundimų, visuomet jo pasiklausiu, ar jis laikosi bendrų maitinimosi taisyklių – valgo laiku, tinkamomis porcijomis bei kuo įvairesnį maistą“, – pasakoja E. Gavelienė.
Dietologės pastebėjimu, dažno lietuvio racione vis dar vyrauja kaloringi, daugiau riebūs, cukraus prisotinti produktai, kurie yra mažiau turtingi vitaminų ir mineralinių medžiagų, todėl nėra palankūs sveikatai.
„Vienareikšmiškai aišku, kad mitybos nepakankamumas, t. y. nevisavertis racionas, žaloja sąnarius. Kitaip tariant, jeigu racione trūksta ar apskritai trūksta maistinių medžiagų, žmogus yra nepakankamos (ar, priešingai, perteklinės) kūno masės, tai nėra sveika sąnariams“, – įsitikinusi gydytoja dietologė.

Read more: Kaip maitintis, kad pratęstume savo sąnarių galiojimo laiką?

Lyg lenta per galvą

Kažkur aptikau praktikuojančio gydytojo užrašus. Man patiko, kaip žmogus mąsto. Toks geras ir įtaigus stilius. Perskaičiau ir pasijutau lyg gavęs lenta per galvą. Supratau, kad tokie chirurgo užrašai gali duoti daugiau negu paskaitų ciklas arba patys griežčiausi draudimai. Beje, visiškai pritariu R. Valatkos mintimis, kad uždraudus alkoholio reklamą žmonės nenustojo gerti. Juk sovietmečiu nebuvo jokios reklamos, o tautiečiai gėrė, kol „išjodavo ant baltų arklių“ į psichiatrines ligonines arba iš gyvenimo.
Pasiskambinau autoriui prašydamas leisti cituoti jo užrašus „Utenyje“. Mielai leido. Pavardės nenorėjo skelbti: rašykite paprastai – ciniškas chirurgas. Manau, kad uteniškiams šios mintys padės, o gal bent vieną piktnaudžiaujantį alkoholiu ir išgelbės. Jeigu laiku susimąstys ir padarys išvadas. Šį kartą apie ūminį kasos uždegimą, nuo kurio miršta daugiau nei pusė susirgusiųjų. Alkoholis, riebus maistas – ir paskmės aiškios.
Vytautas Kazela

Read more: Lyg lenta per galvą

Specialistai: dovanų gautus maisto papildus reikia vartoti atsakingai

Nors daugelis žino, kad naudingų medžiagų organizmui galima gauti vartojant tam tikrus maisto produktus, suderintą maistą, tačiau dažniausiai tik sulaukus negalavimų susirūpinama mityba. Praūžus gražiausioms metų šventėms sveikatos priežiūros specialistai ragina sveikata rūpintis ištisus metus. Vaistininkės Rasos Proscevičienės teigimu, prieš pradedant vartoti maisto papildus ar vitaminus, gautus kaip dovanas per šventes, visų pirma reikėtų įvertinti bendrą organizmo būklę.

„Neretai žmonės vartoja ne tik vitaminų kompleksus, bet ir papildomai atskirus vitaminus, todėl kai kurios sudėtinės medžiagos gali dubliuotis, viršyti rekomenduojamą paros normą. Jeigu laikomasi subalansuotos, įvairios mitybos, galbūt žmogui papildomų medžiagų net nereikia, todėl labai svarbu, kad žmonės neužsiimtų savigyda, o pasitartų su specialistais ar atliktų tyrimus, kurie parodytų, kokių medžiagų trūksta organizme“, – pažymėjo „Gintarinės vaistinės“ vaistininkė R. Proscevičienė.
Jos teigimu, labai svarbu atkreipti dėmesį, ar į žmogaus mitybos racioną įeina tokios pagrindinės maisto medžiagos kaip mėsa, kiaušiniai, pieno produktai, žaliosios daržovės, ankštinės daržovės.
Šiuose maisto produktuose gausu pagrindinių maisto papildų ir vitaminų, reikalingų žmogaus organizmui žiemą, – vitamino D, vitamino C, B grupės vitaminų – ir mineralų: magnio, geležies ir kalcio.
„Šaltuoju metų sezonu reikėtų stengtis su maistu gauti vitamino D. Jis ypač stiprina imuninę sistemą, didina darbingumą ir energingumą, mažina nuovargį, gerina kalcio pasisavinimą, todėl gerina kaulų ir nugaros būklę. Žemas vitamino D kiekis kraujyje taip pat siejamas su depresija, todėl vitaminas D gerina žmonių, ypač vyresnių, nuotaiką, sušvelnina depresiją. Kompensuoti vitamino D trūkumą galima valgant riebią žuvį, pavyzdžiui, skumbrę ar lašišą, pieno produktus, jogurtus ir geriant apelsinų sultis“, – mintimis dalijasi vaistininkė.
Kita svarbi medžiaga, kurią turėtume stengtis gauti su maistu, pasak „Gintarinės vaistinės“ vaistininkės, – vitaminas C.

Read more: Specialistai: dovanų gautus maisto papildus reikia vartoti atsakingai

Dėl potraukio saldumynams kenčia kepenys

Beveik nėra maisto produkto, kurio sudėtyje nebūtų cukraus. Cukrus kaip nesugaunamas kaubojus Laukiniuose Vakaruose, nes jo yra visur. Jį mėgsta ne tik diabetas, bet ir vėžys, o labiausiai nuo jo kenčia kepenys, nes jos suriebėja dėl pernelyg didelio angliavandenių kiekio.

Pavojaus varpais dėl cukraus vartojimo skambina ne tik endokrinologai, bet ir kardiologai, gastroenterologai, nes tai siejama su įvairiomis lėtinėmis ligomis. Tai, kad cukrus alina kepenis, rodo ir medicinos mokslo faktai. Tyrimai rodo, kad žmonės, kuriems nustatytas suriebėjusių kepenų uždegimas, suvartoja fruktozės net triskart daugiau nei sveiki. Fruktozės ir kitokių angliavandenių perteklius organizme baigiasi tuo, kad tai, kas yra saldu, virsta riebiosiomis rūgštimis. Šios rūgštys kaip neprašyta viešnia neskuba išeiti, jos tampa riebalų lašeliais ir kaupiasi kepenų ląstelėse. Tai lemia kepenų sutrikimą, vadinamą nealkoholiniu kepenų suriebėjimu (steatoze).
Būtina atkreipti dėmesį į dar vieną svarbų faktą – fruktozės perteklius taip pat didina šlapimo rūgšties kiekį organizme, o tai dar vienas širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnys, nes lemia padidėjusį kraujospūdį. Tai įrodo ne viena klinikinė studija.
Daug metų pacientus konsultuojanti gastroenterologė, dietologė, docentė Aida Žvirblienė priminė, kad norintieji sumažinti cukraus vartojimą neturi apsiriboti vien tuo, kad nesaldina arbatos ar kavos. Reikėtų atidžiai peržiūrėti valgiaraštį, nes daug cukraus yra padažuose, majoneze, liesame jogurte, dešrose ir mėsos gaminiuose, marinuotose daržovėse, net saldžiarūgštėje silkėje. Cukrumi pabarstyta žuvis nėra išimtis, nes būtent cukrus padeda atskleisti prieskonių kvapnumą ir švelnumą.

Read more: Dėl potraukio saldumynams kenčia kepenys

Daugėja ūminių žarnyno infekcijų proveržių: jautriausi – vaikai

Įvairios žarnyno infekcijos ir virusai sukelia vienus nemaloniausių simptomų ir labai greitai plinta. Kasmet su tokiomis infekcijomis Lietuvoje susiduria tūkstančiai žmonių, ypač kenčia vaikai. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba atkreipia dėmesį, kad kasmet daugėja ir ūminių žarnyno infekcijų proveržių. Pernai jų buvo užregistruota 14, šiemet nuo metų pradžios fiksuota jau 18 proveržių – susirgo per 140 žmonių. Didžiausi protrūkiai kasmet pasireiškia ten, kur buriasi didesnės vaikų grupės, tačiau sveikatos specialistai atkreipia dėmesį, kad žarnyno infekcijomis lengva užsikrėsti ir pamiršus pagrindines higienos taisykles namuose.
„Eurovaistinės“ vaistininkė Regina Molotkova sako, kad žarnyno infekcijas atpažinti gana lengva. Jos pasireiškia staigiais nemaloniais požymiais: viduriavimu, vėmimu, pilvo skausmu ir karščiavimu. Nors tokios infekcijos gali pasireikšti įvairiu metų laikų, masiškai dažniausiai su jomis susiduriama žiemą ir pavasarį.
„Šaltuoju metų sezonu padidėja tikimybė pasigauti visas užkrečiamas ligas, tarp jų ir virusinę žarnyno infekciją. Vienas pagrindinių virusinio viduriavimo sukėlėjų – rotavirusas, juo dažniausiai suserga vaikai iki trejų metų. O susirgus vienam, gana greitai simptomus pajunta ir kiti šeimos nariai“, – sako vaistininkė.

Read more: Daugėja ūminių žarnyno infekcijų proveržių: jautriausi – vaikai

Vieta Jūsų reklamai

Decrease font size Default font size Increase font size

PARDUODUOpel Meriva“. 2005 m., 1,7 CDTI, 74 kW. TA iki 2020 m. rugsėjo 15 d. Variklio tarpinės arba galvutės defektas. Kaina 450 eurų. Tel. 8699 83088.kasyba1

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

next
prev

Renginiai

next
prev

Dienos anekdotas

77777Pavydus vyras savo žmonai:
    – O už milijoną dolerių tu permiegotum su, tarkim, kad ir Briusu Vilisu?
    Įpykusi žmona:
     – Permiegočiau, jei tik sugebėčiau tiek surinkti...
***
    – Sakykit, kur jūs laikote savo santaupas?
    – Mintyse...
***
    – Atidarykite, policija!
    – O tai kokio velnio jūs ten užsidarėte?

 

PARDUODU žemės sklypą Ežero gatvėje. Tel. (8-638) 76644.

 

PARDUODAMAS 5 savaičių pieninis buliukas.
    Tel. (8-699) 20933.

 

Gerbiami senjorai!
Turime Jums gerą naujieną. Kiekvieną darbo dieną nuo 10.00 iki 16.00 val. laukiame jūsų neseniai duris atvėrusiame Utenos maltiečių senjorų dienos centre, Tauragnų g. 2 (iš kiemo pusės).
Čia galėsite bendrauti, mėgautis arbata ar kava, megzti, skaityti, užsiimti rankdarbiais, dalyvauti daugelyje kitų veiklų.

 

PARDUODAMOS arba IŠNUOMOJAMOS komercinės patalpos  (46 kv. m, I aukštas) Utenos mieste. Tinka parduotuvei, paslaugoms, biurui. Tel. (8-614) 64501.

 

PARDUODAMI du žemės sklypai Antakalnio k., Vyžuonų sen. (miesto teritorijos ribose). Vienas sklypas, besiribojantis su upe, – 80 a, kitas sklypas – 2 ha. Šie sklypai prie pat Naujasodžio gyvenvietės.  
    Tel. (8-640) 32364.

 

GAMINA

* Šildymo katilus ilgo degimo, krosnis pirčiai;

* įvairių katilų pirties krosnių montavimas.

Garantija, konsultacija

Tel. 8-672 59564

 

BUTŲ REMONTAS: tapetavimas, dažymas ir kiti darbai.  Laiptinių remontas, santechnika. Krosnių remontas. Kaminų valymas, remontas. Vonių atnaujinimas.
    Tel. (8-605) 02472.

 

 

Šildomų grindų, katilinių montavimas.
Šilumos siurbliai
oras-vanduo, katilai.
Pristatome ir kokybiškai montuojame.
Tel. 8 603 18700.

 

 

 

 


 

 

Kalendorius

loader

Statistika

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas