utenis 11

Monday, June 18, 2018

Mūsų sveikata

Neskubėkite į vaistinę

Raugintų agurkų skystis – sveika

Jeigu jums patinka raugintų kopūstų sultys, jas galite gerti nesislapstydami. Ir ne tik tada, kai blogai jaučiatės po triukšmingai praleisto vakarėlio. Didelę naudą organizmui suteikia šiose sultyse esantys elektrolitai, antioksidantai ir maistinės medžiagos. Jokio pašalinio poveikio raugintų agurkų skystis nesukelia, todėl jį gali vartoti kiekvienas žmogus. Žinoma, prieš pradedant vartoti reguliariai, nepakenktų pasitarti su gydančiu gydytoju.
Raugintų agurkų skystis pranašesnis už specialius sportuojantiems skirtus gėrimus. Dėl gausaus natrio kiekio jis padeda greitai atkurti sutrikusią elektrolitų pusiausvyrą, todėl yra plačiai vartojamas net sportininkų profesionalų. Užsiimant intensyvia fizine veikla netenkama daug skysčių, o išgėrus raugintų agurkų skysčio reikiamą skysčių kiekį pavyksta susigrąžinti per keletą sekundžių.
Jį pravartu gerti ir širdies problemų turintiems asmenims. Raugintų agurkų skystis padeda apsisaugoti nuo raumenų spazmų ar mėšlungio.
Nuo raugintų agurkų likęs skystis padeda atsikratyti virškinimo sutrikimų sukeliamo diskomforto. Ne vienas žmogus mano, kad sutrikus virškinimui nuryti bent kelis gurkšnius šio skysčio būtų tiesiog neįmanoma, bet daugelis virškinimo problemų patiriančių asmenų gali tik patvirtinti teigiamą jo poveikį. Nedidelis kiekis skysčio ne tik leis atsikratyti nemalonių pojūčių pilvo srityje, bet ir padės sumažinti skrandžio rūgštingumą.
Vartojantys alkoholinius gėrimus, ypač reguliariai ir nesaikingai, žino, kad raugintų agurkų skystis užkerta kelią pasireiškiantiems simptomams ir sumažina iš burnos sklindantį alkoholio kvapą. Apie tai, kad, norint išvengti pagirių, svarbu žinoti saiką, prisiminti visada būtina.
Raugintų agurkų skystyje gausu antioksidantų ir maistinių medžiagų. Jis pasižymi aukštu elektrolitų, vitamino C ir kalcio kiekiu. Dėl skysčiui būdingo rūgštingumo šias medžiagas organizmas labai lengvai pasisavina.
Skystis nekaloringas, todėl nepakenks netgi tiems, kurie rūpinasi ne tik sveikata, bet ir kūno linijomis.
Kaip vartoti agurkų skystį? Suvalgius agurkus, žinoma, galima gerti tiesiai iš stiklainio. Skysčio vertė dėl to tikrai nepablogės. Galima ir kitaip: įpilkite keletą šaukštų į kokteilius, kuriuos geriate po treniruočių. Juk raugintus agurkus paprastai valgome ne vienus, o pjaustome jų į įvairias mišraines, patiekiame kaip garnyrą prie karštų patiekalų ir kt. Taip galima elgtis ir likusiu skysčiu užpilti šlakelį ant salotų, papildyti mėsai ruošiamus marinatus. Galite netgi vartoti vietoj acto, kuriuo paprastai gardinate salotų užpilus.

Tęsinį skaitykite 2017 11 08 „Utenyje“

Sezoninis peršalimas – kaip atsilaikyti ir kaip pasveikti?

Dėl orų temperatūros ir klimato sąlygų kaitos esame imlesni aplink mus cirkuliuojančioms virusinėms infekcijoms, plintančioms oro lašeliniu būdu. Jeigu suserga kolega ar šeimos narys, didelė tikimybė, kad užsikrėsime ir mes. Kaip apsisaugoti nuo susirgimo, o susirgus – greičiau pasveikti? Kodėl ne visuomet reikia skubėti gydytis antibiotikais ir kaip atgauti jėgas po ligos?

Virusiniai susirgimai
Virusinės infekcijos pasireiškia tokiais simptomais kaip karščiavimas, sloga, gerklės, galvos skausmas, kosulys. Radikalaus gydymo esant šiems susirgimas nėra – dažniausiai taikomas simptominis gydymas, rekomenduojamas poilsio režimas.
„Jeigu temperatūra nėra labai aukšta, ligonis, pasitaręs su vaistininku, gali savarankiškai vartoti simptominius medikamentus, lengvinančius būklę. Svarbu gerti daug skysčių ir, žinoma, ilsėtis, jeigu yra galimybė, kelias dienas pabūti ramiai namuose. Visgi, jei susirgimas sisteminis, pavyzdžiui, buvo atlikta transplantacija, toks pacientas yra imlesnis bet kokioms infekcijoms ir kreiptis į medikus reikėtų nedelsiant“, – komentuoja Medicinos diagnostikos ir gydymo centro vidaus ligų gydytoja Lina Bukauskaitė.
Gydytojos teigimu, du trečdaliai rudeninių susirgimų yra virusinės kilmės. Šie susirgimai nėra gydomi antibiotikais ir patiems jų savarankiškai vartoti nereikėtų. „Neracionalus antibiotikų vartojimas neduoda naudos bei ilgainiui skatina atsparumą jiems. Tik tuomet, kai infekcija pažeidžia kvėpavimo takus, užsitęsia karščiavimas, kraujo rezultatai rodo uždegiminius procesus, prasideda komplikacijos – bakterinė infekcija – yra skiriamas gydymas antibiotikais“, – aiškina vidaus ligų gydytoja.

Read more: Sezoninis peršalimas – kaip atsilaikyti ir kaip pasveikti?

Neskubėkite į vaistinę

Kavą gerkite saikingai

Ne vienas žmogus, ypač vyresnio amžiaus, mieliau renkasi arbatą vietoj pasiūlyto kavos puodelio, teigdamas, kad arbatoje yra mažiau kofeino.
Kava dabar tapo tokia populiari, jog be jos puodelio nebeįsivaizduojami pusryčiai, be kavos pertraukėlių – įvairiausios konferencijos, pasitarimai ar kitokie pasisėdėjimai.
Mūsų laikraščio skaitytojai prašė parašyti, ar tikrai kava – blogis. Kadangi pati nesu kompetentinga kažką tinkamo aiškinti šiuo klausimu, nusprendžiau pasinaudoti garsiosios gydytojos Filomenos Taunytės mintimis. O vieną jų cituoju: „Gydytojai dažnai gąsdina žmones kavos daug negerti. Jie teisūs, tačiau vienas ar du puodeliai kavos per dieną negali pakenkti, o tik pagelbėti. Pakeldamas kraujospūdį, kavos puodelis padeda geriau krauju aprūpinti smegenis, jos pamaitintos noriau eina pamiegoti. Tačiau tai retenybė. Kava geriama darbingumui padidinti, mieguistumui išvaikyti, nuotaikai pakelti. Protingai vartojama, ji tampa vaistu.
Kavoje, be kofeino, yra ir kitokių gana naudingų medžiagų: niacino (B grupės vitamino), mineralinių druskų, cukraus, lipidų, amino rūgščių. Puodelis kavos turi 250 miligramų kofeino. Toks kiekis nepakenks. Puodelis tirpios kavos kofeino turi perpus mažiau. Kavoje esantis kofeinas (kitaip nei arbatoje) pasisavinamas greitai. Kofeiną būtina dozuoti. Stiprindamos žmogaus aktyvumą, didesnės kofeino dozės pradeda varginti, kartais priverčia dažniau plakti širdį.
Geriant daugiau kavos, gali sumažėti kalcio kiekis organizme ir vyresniame amžiuje sustiprėti osteoporozės vystymasis. Tačiau toks pavojus išnyksta kavą geriant su pienu. Kofeino paros dozė neturi viršyti 300 miligramų (du puodeliai). Didelė – 600 miligramų – kofeino dozė padidina dirglumą, gali sukelti nerimą ir liūdesį. Gerti kavos prieš miegą nerekomenduojama, nors yra retų jau minėtų išimčių. Kofeinas įeina į daugelio gaiviųjų gėrimų, tokių kaip kokakola ar pepsikola, sudėtį, todėl šie gėrimai netinkami vaikams.
Kava – suaugusiųjų gėrimas. Ji stimuliuoja regėjimą, nes kofeino veikiama akies tinklainė aktyviau reaguoja į šviesą. Kava stiprina skausmą malšinančių vaistų poveikį. Kalifornijos mokslininkai nustatė, kad kava teigiamai veikia stabdant Parkinsono ligos vystymąsi. Geriant kavą, rečiau susergama inkstų akmenlige, bet ji dirgina jautrų skrandį. Tokį poveikį sumažina košė, suvalgyta prieš puodelį kavos. Kavos poveikis priklauso ne tik nuo išgerto kiekio, bet ir nuo jos rūšies.“

Tęsinį skaitykite 2017 10 25 „Utenyje“

Neskubėkite į vaistinę

Sveikatai naudingos sėklos

Dar neskubėkite į parduotuvę, nes gali būti, kad sveikatai naudingų sėklų rasite savo virtuvėje. Na, gal ir ne visų, bet kai kurių tikrai.
Pirmiausia įsiminkite, kad vienintelis būdas gauti maistinių medžiagų iš sėklų – tai valgyti jas žalias. Veikiant karščiu, jose pradeda gamintis toksinės medžiagos. Skrudinant sėklos miršta. Nėra tokių sėklų, kurios galėtų atlaikyti skrudinimą ar šildymą, nepradėjusios skaidyti maistinių medžiagų. Todėl dar kartą kartoju, kad sėklas reikia valgyti tik žalias. Jei jos labai kietos, galite pamirkyti arba sudaiginti.
Nepatartina valgyti druskuotų, cukruotų, skrudintų ar kitaip apdorotų sėklų.

Read more: Neskubėkite į vaistinę

Ruduo

Žolininkė Adelė Karaliūnaitė pačios sukurtais receptais dažnai pasidalija su mūsų laikraščio skaitytojais. Šį kartą – jos mintys apie rudenį.
Mėgstu rudenį. Nuo obuolių linkstančias obelų šakas, anūkų smakriukais tekančias saldžias jų sultis, rasotas kriaušes pievelėje, raudonus burokėlių bumbulus ežioje. Derliaus laikas, laukus ir sodus užliejusi gausa, rūpesčiai, kaip geriau panaudoti dosnias Saulės ir Žemės dovanas.
Kiekviena šeimininkė stengiasi pripildyti sandėliuką skaniausių atsargų. Prisimenami šeimos receptai, agurkų raugimo paslaptys, obuolienių virimas, grybų marinavimas.
Maistas toks svarbus mūsų sveikatai. O kiek įvairių žinių apie sveiką ar nesveiką mitybą galima rasti informacijos priemonių džiunglėse. Man labai įdomūs pasakymai, kad esame tie, ką valgome. Labiau nusikalbėti tikriausiai jau nebeįmanoma. Jei valgome bulves, tai argi mes tampame bulvėmis? Mes esame tie, kuo gimėme, – žmonės. Kūdikiai, vaikai, paaugliai, subrendėliai, senukai. Gimėme ir mirsime žmonėmis. Esame žinduoliai visavalgiai. Iki 25 metų amžiaus auga mūsų ilgieji kaulai, tada sustojame ir porą dešimtmečių esame subrendėliai. Gimdome vaikus, kuriame verslus, galime daug ir sunkiai dirbti, gausiai maitintis.

Read more: Ruduo

Vieta Jūsų reklamai

Decrease font size Default font size Increase font size

kasyba1

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

Renginiai

next
prev

Renginiai

next
prev

Dienos anekdotas

Jei absoliučiai gerai jautiesi, galbūt nesi visiškai sveikas.
Jei galva prakaituoja, tai nereiškia, kad ji dirba.
Jeigu jie yra, jie yra reikalingi – parazitai.
Kad ir su savimi kalbiesi, vis tiek nori būti išgirstas.
Jei žmogui trūksta, tai jis mano, kad pinigų.
Kai mintys viena kitą veja, gali visai išsivaikyti.
Tas mąslus inteligento žvilgsnis – nuo šuniško gyvenimo.
(Jurgis Gimberis)

Šildomų grindų, katilinių montavimas.
Šilumos siurbliai
oras-vanduo, katilai.
Pristatome ir kokybiškai montuojame.
Tel. 8 603 18700.

 

IŠNUOMOJU žemę su didele kūdra (yra galimybė nusipirkti). Tinka poilsiui ir žuvininkystės verslui. Apie 1 ha žemės galima dirbti. Šalia yra Lukno ežeras.  Tel. (8-686) 77639, el. p. rimantasemilija@gmail.com

 

PADEDAME paruošti reikiamus dokumentus pastatų įregistravimui
Statybų inspekcijoje (VTPSI).
Konsultuojame visais nekilnojamojo turto klausimais.
Tel.: (8-698) 18325, (8-608) 30123.

 

PARDUODU Pakalnių gyvenvietėje nebaigtą įrengti Alytaus tipo namą, rūsys po visu namu, yra ūkio pastatai, 3765 kv. m namų valdos žemės sklypas.
Nebaigtą įrengti požeminį trijų kamerų cechą su 0,0721 ha žemės sklypu.
Žemės ūkio paskirties 2,17 ha žemės sklypą su 0,08 ha vandens telkiniu. Ideali vieta motininių sraigių verslui, galima auginti chitake grybus. Yra projektas ir visi leidimai. Galima pirkti atskirai.
    Tel. +370 680 12762.

nuotr2

nuotr1

Kalendorius

loader

Varduvininkai

Cecilija, Steigintas, Dargintė
next
prev

Statistika

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas