Moliūgas – daržovių karalius – ir kas išdrįs dėl to ginčytis? Tikras vitaminų lobynas, o kiek gardumynų galima iš jo pagaminti! Jau vien pažvelgus į ryškiai oranžinius moliūgus pagerėja nuotaika. Tačiau jų patariama valgyti ne tik tiems, kuriuos slegia niūri rudens nuotaika. Moliūgai teikia energijos, stiprina imunitetą, gerina kraujo apytaką ir virškinimą. Šios daržovės – puikus beta karotino ir organizmą valančių pektinų šaltinis.
jų įvairovė didžiulė: žali, geltoni, oranžiniai, kreminiai, rudi, lygia odele, raukšlėta, įvairiausių formų – plokščiai apvalūs, mažutėliai, vidutiniai, sveriantys iki 3–8 kg ir milžinai – 20 kg ir daugiau. Moliūgas nereikalauja daug pastangų auginant, o subrandinęs vaisių – ir maitina, ir gydo, ir namus puošia. Valgomos visos dalys – minkštimas, sėklos, lapai, žiedai. Moliūgus galima valgyti šviežius, virti, kepti, skrudinti, troškinti, iš jų sėklų spaudžiamas aliejus.

MOLIŪGINĖS SPURGOS

Reikės: 500 g moliūgo, 2,5 stiklinės miltų, cukraus – 2 valg. š., mielių 15 g, saulėgrąžų aliejaus (1 valg. š. tešlai) 500 ml, cukraus pudros 2–3 valg. š.
nuvalykite žievelę. Išvirtą pasūdytame vandenyje moliūgą sutrinkite iki vientisos masės, truputį atvėsinkite. Į gautą masę įdėkite mieles, miltus, cukrų, įpilkite šaukštą aliejaus. Užmaišykite tešlą ir palikite 2 val. „pakilti“. Gauta tešla neturi lipti prie pirštų (jei limpa, įberkite dar miltų). Iš jos lipdykite rutuliukus ir kepkite aliejuje kaip įprastas spurgytes iki auksinės spalvos. Spurgas gausiai apibarstykite cukraus pudra.

MOLIŪGO GABALIUKAI SU ŠONINE

Labai lengvai pagaminamas, skanus užkandis!
Reikės: moliūgo, sūrio, karštai rūkytos šoninės, rozmarino.
Moliūgą supjaustykite gabaliukais. Panašaus dydžio gabaliukais supjaustykite ir sūrį. Moliūgo gabaliukus lengvai apkepinkite keptuvėje. Imkite moliūgo gabaliuką, dėkite ant jo sūrį, uždenkite kitu moliūgo gabaliuku ir gražiai apsukite plonai supjaustyta šonine. Dėkite į kepimo indą, paskaninkite rozmarino šakele ir kepkite orkaitėje, įkaitintoje iki 200 C maždaug 15 min. kol šoninė apskrus. Druskos nereikia, kadangi ir sūris, ir šoninė suteikia sūrumo. Šoninę galima rinktis pagal skonį – šviežią, šaltai rūkytą, karštai rūkytą...

Tęsinį skaitykite 2016 11 26 „Utenyje“